rise and shine sunshine

Inte varje dag man får prata engelska så här tidigt på morgon kvisten när man är skit trött och inte vaknat än. Näe då ska det komma en bil efter mig när jag är ute med hundarna och han vill att jag ska förklara  vägen till havet! Jaa angelica, bäst att förklara och dessutom på engelska. Haha, han är väl ute och yrar än.

Har funderat på världen lite grann ja..
Det är ganska sjukt att vi vet vad som händer med en massa miljöproblem, svält, fattigdom osv. Helt seriöst, vi gör inte ett skit åt det! Fastän dom jag blir mest irriterad på är alla rika människor som sitter på fan flera miljoner och torkar sig i arslet med. Skänk bort en miljon eller så, det märks ändå inte i eran plånbok. Det kan rädda flera människors liv, och speciellt barn. Det är ju vår framtid. Ja nu är ju inte jag så gammal och jag är väl i generationen framtid. Men nästa så är det dom, och ska dom inte ha någon som helst utbildning eller ens en överlevnad för dom har svält när dom var 3 ? Det är sjukt att världen är så orättvis..  Det är liksom 2,2 miljarder barn som lever i världen och hälften av dom lever i fattigdom. Det är sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0